ونیرکامپوزیت


کامپوزیت ونیر دندان یکی از روش های اصلاح طرح لبخند می باشد که درمانی ماندگار است و  لبخندی منحصر به فرد را برایتان به ارمغان آورد.
یکی از مواردی که بعد از این درمان باید حتما رعایت کنیم و انجام دهیم ، مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر می باشد.
در صورتی که مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر را به خوبی انجام دهید ، نتیجه درمان شما ماندگار تر خواهد بود و مدت زمان طولانی تری می توانید از نتایج این درمان بهره مند شوید.
با ما همراه باشید …
 
کامپوزیت ونیر مانند خمیری نازک روی سطح جلویی دندان توسط دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی مالیده و سپس فرم و شکل داده می شود .
این درمان را با نام هایی نظیر : کامپوزیت ونیر – لمینت کامپوزیتی – ونیر کامپوزیت یاد می شود
این درمان به منظور اصلاح طرح لبخند و همچنین برای طرح لبخند هالیوودی استفاده می شود
 
مراقبت های بعد از کامپوزیت ونیر ، تاثیر بسزایی در ماندگاری این درمان دارد ، در ادامه قصد داریم این نکات را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم .
 
 
ونیرکامپوزیت 
1- از دوام و پایداری بالایی برخوردار است، اما باید متذکر شد که ماندگاری آن ها به مراقبت های بعد از ونیر کامپوزیت هم بستگی دارد.
2- در ساعت های اولیه بعد از درمان ونیر کامپوزیت از استفاده مواد خوراکی رنگی از قبیل نوشابه، چای ، قهوه و سس به مدت ۴۸ ساعت خودداری کنید
3- مصرف مواد خوراکی رنگ دار را به حداقل برسانید و در صورت استفاده از مواد خوراکی رنگی باید بلافاصله مسواک بزنید و دندان را به خوبی پاک کنید و از دهانشویه ضد پلاک میکروبی استفاده نمایید تا از چسبیدن پلاک میکروبی به سطح دندان جلوگیری نماید.
4- مواد کامپوزیت مثل دندان طبیعی فرد خاصیت رنگ پذیری دارند و چنانچه در مراقبت آنها کوتاهی شود موجب بروز لکه های رنگی یا تغییر رنگی دندان ها را شاهد خواهیم بود.
5- قابل ذکر است که تغییر رنگ به مرور زمان ایجاد خواهد شد و باید هر چند وقت یکبار برای انجام پولیش دندان به مطب مراجعه نمایید
6- دندان ها را به صورت مرتب و منظم مسواک نمایید و از نخ دندان استفاده نمایید.
7- چنانچه فرد هنگام خواب دندان قروچه می کند، بهتر است که از نایت گارد استفاده نماید.
8- جویدن یا گاز زدن غذا بعد از استفاده ونیر کامپوزیت موردی ندارد، اما از گاز زدن چیزهای سفت از قبیل یخ ، شکستن آجیل و تخمه خودداری کنید چون موجب آسیب و سابیدگی بخشی از کامپوزیت ونیر می شود.
9-طی فواصل زمانی معیینی برای حفظ سلامت دندان ها به دندان پزشک به منظور معاینه دندان ها مراجعه نمایید.
10- امکان دارد پس از درمان ،  بیمار در دندان ها و لثه خود احساس درد داشته باشد که این امر بسیار طبیعی می باشد و به تدریج به کامپوزیت ها عادت خواهد کرد .
11- پس از درمان امکان دارد در حین صحبت کردن و یا غذا خوردن اندکی با مشکل روبه رو شوند که این هم پس از گذشت چند روز از قرار گرفتن کامپوزیت ونیر رفع می شود .
12- در صورت هرگونه لب پریدگی در کامپوزیت ونیر خود با مطب در تماس بوده و برای معاینه تشریف بیاورید.