دندانپزشکی زیبایی


لبخند زیبایی یا اصلاح طرح لبخند روش جدیدی است که برای داشتن خنده ای زیبا و دلنشین توسط متخصصین دندانپزشکی زیبایی انجام می شود.

کامپوزیت دندان،برای شما مناسب است یا خیر؟ | محاسبه قیمت و مشاوره با ارسال  عکس


اصلاح طرح لبخند چیست؟

اصلاح خط لبخند یا طراحی لبخند زیبایی به پروسه ای گفته می شود که از طریق آن، لبخند فرد توسط یک یا چند مورد از اعمال دندانپزشکی زیبایی مانند سفید کردن دندان – ترمیم های کامپوزیتی و همرنگ دندان – لمینت ها و ونیرها – لومینیرز – روکش دندان, بریج یا پل دندان اصلاح می شود.
هدف اصلی از اصلاح خط لبخند بهبود لبخند فرد با توجه به ظاهر صورت – پوست – رنگ مو – دندان ها – بافت لثه و لب های شما تا رسیدن به فرم ایده ال لبخند است. اصلاح لبخند برای هر شخصی با توجه به انتظارات آن شخص بطور اختصاصی و بر مبنای صحبتش و متخصص دندانپزشک زیبایی در مورد آنچه که از لبخندش می خواهد انجام خواهد شد.


طراحی لبخند زیبایی با نگین دندان

نگین دندان عبارت است از یک سنگ مصنوعی بی رنگ یا براق و یا هر فلز دیگری مانند نقره و طلا و سنگ‎ها‎ که به بلورهای کوچک شباهت زیادی دارند و برای قرار دادن در بخش جلویی دندان ها و بالای دندان ‎ها‎ی پیشین یا دندان‎ها‎ی نیش یا هر دندانی که در زمان لبخند زدن بیشتر نمایان است، استفاده می‎شوند.

کاشت نگین دندان • مجله سلامتی و زیبایی دکتر با تو

طراحی لبخند زیبایی با روکش دندان

روکش دندانی پوششی است که کل سطح دندان را می پوشاند و آن را به اندازه و شکل اصلی و استاندارد دندان باز می گرداند. روکش دندان ساختار داندان هایی که با پرکردن و ترمیم های دیگر قابل احیا نمی باشند را تقویت کرده و محافظت می کند.
انواع مختلفی از روکش های دندانی وجود دارد, اما پرسلاین یا روکش رنگی دندان از معروف ترین نوع روکشها محصوب می شود. آن ها بسیار مقاوم با دوام بوده و با رعایت بهداشت و مراقبت از آنها سال های طولانی عمر می کنند. اما مانند بسیاری از ترمیم های دندانی, آن ها نیز در نهایت باید تعویض بشوند. روکش های پرسلاین مطابق با شکل و اندازه و رنگ دندان هایتان طراحی شده اند و لبخندی بسیار زیبا و طبیعی را برایتان به ارمغان می آوردند.


طراحی لبخند زیبایی با کامپوزیت دندان

این روش یعنی کامپوزیت دندانی یکی از رایج ترین و پر استفاده ترین روش ها برای ترمیم دندانها و زیبایی لبخند می باشد. کامپوزیت دندان یک ماده همرنگ دندان ها است و برای ترمیم دندان ها به کار می رود.
استفاده از کامپوزیت های دندانی باعث زیبایی ظاهری و ترمیم دندانها می شود . ماده کامپوزیت دندان بر روی سطح دندان قرار گرفته و به فرم دلخواه درمی آید . با کمک کامپوزیت ها میتوان دندان های شکسته را پر کرد یا دندانها را بلندتر کرد . این مواد با استفاده از یک قلم مو توط متخصص دندانپزشکی بصورت لایه ای بر روی دندان قرار می گیرد.


قیمت کامپوزیت دندان - مجله اینترنتی هارپی

طراحی لبخند زیبایی با ارتودنسی دندان

اردتونسی ثابت در کسانی که دارای بیشترین نامرتبی های دندانی هستند ، انجام می شود. در این روش با وصل کردن براکت ها و سیم های مخصوص ارتودنسی بر روی دندان ها, به مرور زمان و کم کم دندان ها مرتب می شوند.

طراحی لبخند زیبایی با لمینت دندان

لمینت یا لامینیت دندان, یکی از درمان های زیبایی دندانپزشکی است که برای رفع بدرنگی های دندانی, اصلاح نامنظمی و همچنین اصلاح فاصله های باز بین دندانها به کار می‌رود. لمینت دندان لایه ای نازک از جنس چینی پخته شده می باشد که ‏روی دندان می چسبد. مزیت لمینت دندان در تراش کم دندان و ‏رنگ شفاف و طبیعی دندان است که با آن می توان لبخندی فوق العاده داشت.

طراحی لبخند زیبایی با رفع پوسیدگی های دندانی و ترمیم دندانها

در ترمیم های دندانپزشکی پوسیدگی های دندان کاملا برداشته می شود و با یک کف بندی خوب مانع رسیدن پوسیدگی های بیشتر به دندان می شود . ترمیم های دندانی می تواند هم با آمالگام باشد و هم با کامپوزیت که در بالا توضیح دادیم. این موضوع بستگی یه این دارد که ساختار دندان تا چه اندازه تخریب شده باشد, همچنین موقعیت فکی و اکلوژون هم باید مد نظر قرار گیرد.

طراحی لبخند زیبایی با هماهنگی خطوط لثه ای

زیبایی لثه ارتباط مستقیمی با زیبایی دندانها و لبخند و متعاقباً چهره دارد. اگر در زمان خندیدن, بیشتر از ۳ میلیمتر از لثه تان نمایان بشود, لثه نیاز به درمان زیبایی دارد.

طراحی لبخند زیبایی با رفع فاصله بین دندان ها

روش های مختلفی برای برای رفع فواصل بین دندانی وجود دارند که می‌توانند به بیماران برای بهبود ظاهر لبخندشان و داشتن دندان های صاف و یکنواخت کمک کنند. متخصصین ما در کلینیک دندانپزشکی هروی برخی از بهترین درمان‌های ممکن لمینت ونیر دندان, ارتودنسی و . . . را جهت برطرف کردن فاصله بین دندانها ارائه می‌نمایند.

رفع فاصله بین دندان‌ها - کلینیک دندانپزشکی محتشم اصفهان

طراحی لبخند زیبایی با سفید کردن دندان ها

بلیچینگ و سفید کردن دندان ها جز موارد زیبایی در دندانپزشکی محصوب می شوند. سفید کردن دندانها عملی است که به وسیله آن می توان برخی از بد رنگی های دندانی به وجود آمده در اثر خوردن مکرر غذاهای رنگی مانند چای و قهوه یا مصرف دخانیات و یا زردی ژنتیکی دندانها را از بین برد. دندان های می توان با روش های مختلفی سفید کرد, مرسوم ترین روش های سفید کردن دندان شامل : لمینت دندان, ونیر کامپوزیت و بلیچینگ دندان می باشند.

بلیچینگ | کلینیک های دندانپزشکی شرکت کلینیک های تخصصی دندانپزشکی زمرد ارائه  خدمات دندانپزشکی

هزینه اصلاح طرح لبخند

اغلب کسانی که برای اصلاح لبخند زیبا به دندانپزشکی ما مراجعه می کنند, درباره هزینه انجام آن سوال می کنند. در پاسخ به سوال این دسته از افراد لازم است گفته شود طرح لبخند نیز مانند بسیاری از درمان های دندانپزشکی برای هر فردی مسبت به فرد دیگر متفاوت می باشد. به همین علت بهتر است برای آگاهی از این هزینه تحت معاینه و بررسی دندانپزشکان کلینیک ما قرار بگیرید. قیمت طراحی لبخند زیبایی بستگی به شرایط بیمار, عملیات های مختلف دندانپزشکی و حضور تعداد متخصص های دندانپزشکی مورد نیاز دارد.